Friday 5 February 2021

Review doktor dalam norma baharu

Di kala pandemik covid-19 masih belum menunjukkan tanda-tanda di pengakhirannya dan di kala pertambahan kes yang berlaku setiap hari sehingga PKP yang berakhir 4hb Februari dilanjutkan lagi sehingga 18 Februari, sekali lagi perkongsian entry ini kembali.


Belum sempat dikongsi review Disember yang lalu. Tidak beza dengan review sebelum ini. Sekadar hadir ke id klinik dan mendapatkan beberapa helaian borang ambil darah, preskripsi ubat serta tetapan janjitemu yang akan datang tanpa bersemuka dengan doktor. Itulah rutin review norma baharu.


Usah ditanya mengapa keadaan sedemikian terjadi. Itulah kesan pandemik covid-19 yang menghambat para frontliner untuk berhempas pulas mengendalikan situasi pendemik covid-19 di QEH. Perkara penting adalah aku tidak putus bekalan ubat.


Memandangkan aku berada di Kota Kinabalu sepanjang akhir tahun 2020 maka aku buat keputusan bahawa khidmat UMP akan disambung pada 29hb nanti. Ia lebih memudahkan aku terus mendapatkan bekalan ubat sejurus kembali ke Tawau nanti. 


Mengapa aku lebih suka memilih perkhidmatan UMP dari SPUB? Aku akan kongsikan dalam entry yang akan datang. Jika korang nak tahu beza antara keduanya, korang bolehlah taip di google search untuk dapatkan info. Maklumat dihujung jari kan. Gunalah kelebihan smartphone korang yang harga mahal2 tu untuk akses maklumat. 

No comments:

Post a Comment

MY RECENTLY POST

SALAM DIHULUR MAAF DIPINTA

Selamat hari raya aidil fitri... Kepada yang telah memulakan haart treatment, jangan lupa makan ubat tepat masa. Sentiasa bawa ubat kalau be...

MY POPULAR POST