Saturday 20 January 2024

APAKAH MISI HIDUPKU

Hari pertama bercuti di hujung minggu sebelum kembali bertugas isnin depan. Masih ada sehari lagi untuk merehatkan minda dan fizikal dari sebarang tuntutan tugas.

Sambil bersantai di petang hari menonton televisyen yang hanya menghidangkan program yang sama. Jari ligat menekan remote control mencari mana mana siaran yang menarik untuk ditonton. 

Di petang hari ini, fikiran sempat menerawang seketika apa yang akan berlaku 10 tahun akan datang. Hidup ini rasanya terlalu pantas berlalu. Hari ini akan menjadi kelmarin dan kelmarin akan menjadi lusa. Begitulah seterusnya... 

Rencanaku di masa akan datang, mungkin aku akan berhijrah ke satu tempat yang lebih membuatkan aku rasa tenang. Dapat melihat keindahan negara orang sambil mencari pengalaman sementara masih sihat. Sekarang aku terikat dengan kerjaya jadi pergerakan agak terbatas. Moga impianku menjadi kenyataan..

( Menu makan tengah hari yang tidak pernah mengecewakan) 

2 comments:

  1. Kuatkan semangat…ramai yg berhenti menulis tp tuan tetap menulis😊

    ReplyDelete

MY RECENTLY POST

SALAM DIHULUR MAAF DIPINTA

Selamat hari raya aidil fitri... Kepada yang telah memulakan haart treatment, jangan lupa makan ubat tepat masa. Sentiasa bawa ubat kalau be...

MY POPULAR POST