Tuesday 8 November 2016

Kadar glukose dan kolesterol dalam badan

Menjalani sesi review sebelum ini menjadikan aku lebih peka dengan tahap kesihatanku. CD4 dan viral load adalah perkara biasa. Selain itu ada lagi perkara lain yang tidak kurang pentingnya untuk aku ambil tahu iaitu kadar kolesterol dan kadar gula dalam badan.


Doktor yang memeriksaku pernah beritahu kadar gula dalam badanku naik sedikit. Masih belum sampai ke tahap kencing manis tetapi dinasihatkan agar aku berjaga jaga. Selain itu, kadar kolesterol dalam badanku juga naik. Dua perkara yang menjadikan aku agak sedikit risau.


Ada juga kawan yang menyarankan agar aku mengambil susu omega untuk mengawal kadar kolesterol dalam badan. Harga sepaket memang boleh tahan juga. aku sudah mulakan pengambilan sejak seminggu lalu. Diet pemakanan juga aku kawal agar tidak terlalu makan makanan yang berlemak.



No comments:

Post a Comment

MY RECENTLY POST

SALAM DIHULUR MAAF DIPINTA

Selamat hari raya aidil fitri... Kepada yang telah memulakan haart treatment, jangan lupa makan ubat tepat masa. Sentiasa bawa ubat kalau be...

MY POPULAR POST