Thursday 6 July 2017

Bacaan cd4 ; target utama + undetectable VL

Salam sejahtera.

Para pembaca sekalian, terima kasih kerana masih meluangkan masa menjenguk blog ini. Walaupun sudah agak lama kita berhubung secara alam maya melalui cetusan rasa melalui blog ini.


 Sebenarnya banyak perkara yang ingin saya kongsikan bersama. Namun ada komitmen lain yang menyebabkan hasrat itu tergendala.


Rutin sebagai PLHIV tetap diteruskan seperti biasa. Ubat HAART setiap hari menjadi santapan yang tidak pernah ditinggalkan. Nasihat doktor jadi pegangan agar diri ini kekal dalam keadaan sihat dan dapat terus berbakti kepada yang dipertanggungjawabkan.


Berkongsi pula tentang tahap kesihatanku,ada turun naiknya. Detik detik cemas telah kulalui pada sesi review yang lepas. Kadar bacaan CD4 jatuh mendadak daripada 840 ke 384. Keadaan ini mungkin disebabkan tahap kesihatan yang tidak baik semasa darah diambil. Aku mengalami demam, selesma dan batuk. Bukan itu sahaja, bebanan tugas di tempat kerja menjadikan aku kurang bersemangat dan kerap rasa letih. Mood juga adakalanya mudah marah dan sikap ingin memberontak.


Review yang terkini ,tahap cd4 meningkat 384 or 711. Aku berasa gembira dan berharap ia akan meningkat sampai 1000 lebih. VL masih di tahap undetectable.








3 comments:

  1. alhamdulillah,tahniah bro, jaga kesihatan ya

    ReplyDelete
  2. syukur..jaga kesihatan..ceria2 selalu dan sentiasa positif.

    ReplyDelete

MY RECENTLY POST

ISU PLHIV MEMBELI UBAT HAART SECARA DALAM TALIAN

Tular isu mengenai PLHIV dari sebuah laman medsos yang menyatakan tentang segelintir PLHIV yang membeli ubat secara online dengan kadar harg...

MY POPULAR POST