Wednesday 8 August 2012

Dunia hanya pinjaman

Segala puji dan syukur AA lafazkan ke hadrat NYA. Petang yang damai ini AA hanya menghabiskan masa bersantai di depan laptop sambil bersembang dengan rakan2 positive worrior yang sempat luangkan masa. AA hargai kesudian mereka utk sama2 berkongsi apa jua yang menimpa diri masing2 sepanjang hidup sebagai PLHIV.

Kadang2 ada juga persoalan2 yang AA sendiri tak tahu jawapannya terutama ttg masalah kesihatan. Al maklum bila dah status sbg PLHIV tentu sekali masalah kesihatannya berbeza daripada org2 yang bukan PLHIV.  AA akui rasa bimbang tetap ada kerana virus yang menumpang di tubuh ini bukan virus sembarangan. Ia akan menjalankan fungsinya sedar tak sedar sehingga sampai satu tahap menyebabkan mana2 PLHIV mengalami massalah kesihatan.

Bukan nak menakut2kan diri sendiri dan sesiapa sahaja yang membaca coretan ini. Luahan AA adalah berasaskan fakta dan hakikat sebenar yang bukannya dibuat2. AA sudah sedia hadapi apa sahaja yang akan berlaku sepanjang hayat AA. Lagipun segala yang AA miliki hanyalah pinjaman semata2. Sudah menjadi lumrah bagi orang yang meminjam mengalami keadaan barang yang dipinjamnya akan dipulangkan kepada pemiliknya.

Esok adalah hari yang bersejarah dalam hidup AA kerana AA akan mengalami antara detik2 manis dalam hidup. AA adalah antara penerima khidmat Cemerlang dalam jabatan yang telah 10 tahun AA menabur khidmat bakti. Moga ia jadi perangsang semangat utk AA terus gigih bekerja. Moga2 kegembiraan AA menjadikan AA bertambah sihat..mana tau cd4 naik sampai 1000 ke huhuhuhu... Alhamdulillah...

2 comments:

  1. taniah taniah taniah

    ReplyDelete
  2. Semoga AA terus kuat dan tabah. Salam perkenalan drpd saya...

    UmmiLin/Selangor

    ReplyDelete

MY RECENTLY POST

SALAM DIHULUR MAAF DIPINTA

Selamat hari raya aidil fitri... Kepada yang telah memulakan haart treatment, jangan lupa makan ubat tepat masa. Sentiasa bawa ubat kalau be...

MY POPULAR POST