Rakan AzamAli.com.my

Wednesday, 18 April 2012

Kekuatan itu datang dari diri

Dalam menempuh kehidupan yang penuh dengan ranjau duri ini, setiap individu perlu membina kekuatan diri agar setiap ujian yang datang dapat dihadapi dengan cekal dan tabah. Tanpa adanya kekuatan itu, tidak mustahil akan berlaku pelbagai insiden tyang tidak diingini lantaran ketewasan diri menempuh ujian.

Allah dah berikan kita panduan tentang bagaimana cara untuk menghadapi saat2 yang getir dalam hidup. Antara senjata yang paling ampuh dalam menghadapi situasi ini ialah dengan bersabar. Berkat sifat yang mulia itu maka kita akan sentiasa mendapat perlindunganNYA.

Sepanjang AA mendapat tittle sebagai PLHIV, pelbagai ujian telah AA hadapi. akan datang akan lebih banyak lagi ujian yang AA tak tahu bagaimana keadaannya. Banyak perkara yang memberikan kekuatan kepada AA walaupun pada mulanya AA terlalu lemah menghadapi saat2 ini.

Antaranya blog AHP. Satu2nya blog yang telah menemukan aku dengan insan2 senasib yang sama2 berkongsi rasa. Perkenalan yang terjalin hanya melalui online akhirnya membawa kepada sebuah pertemuan yang amat bermakna pada hujung tahun lepas. AA amat rindukan pertemuan itu dan sering mengharapkan agar pertemuan akan datang dibuat. 

Seperti kelazimannya, setiap yang dirancang tidak semestinya menjadi. Sebagai hambaNYA kita cuma tertakluk pada kudrat dan iradatNYA. AA sangat bersemangat apabila satu program bersama komuniti akan diadakan pertengahan bulan ini. Namun atas sebab2 yang tidak dapat dielakkan akhirnya ia terpaksa dibatalkan.

AA harap moga kita semua dipertemukan sekali lagi. Insya Allah panjang umur murah rezeki pasti ada peluang. Namun jika pertemuan pada tahun lepas itu adalah pertemuan yang terakhir AA bersama rakan2 senasib, AA menghulur salam kemaafan dari hujung rambut ke hujung kaki atas segala keterlanjuran AA terhadap kalian. Moga kita dapat bertemu lagi kalau tidak di dunia insya allah di alam yang kekal nanti.


4 comments:

  1. Walaupun di batalkan boleh jer datang semenanjung jalan-jalan

    ReplyDelete
  2. insyaAllah berjumpa lagi. doa sentiasa mengiringi.
    berjumpa dan berpisah hanya kerana Allah

    ReplyDelete