Thursday 19 April 2012

Semangat yang tak pernah pudar

Beberapa hari yang lalu, AA diserikan dengan berita yang menggembirakan apabila beberapa orang rakan positive worrior mendapat keputusan yang memberangsangkan hasil pemeriksaan CD4 dan VL mereka. AA tumpang gembira dengan berita itu. Moga2 ia jadi petanda bahawa perjuangan untuk menjadi positive worrior bukanlah sekadar di mulut tetapi menjadi satu amalan kehidupan.

Detik perjalanan kehidupan AA seterusnya pada bulan Mei ini adalah menghadiri temujanji ambil darah. Perkara yang AA harapkan sudah pasti tahap kesihatan yang lebih baik berbanding sebelum ini. Menjadi PLHIV antara perkara yang sangat diharap2kan ialah perubahan yang semakin baik khususnya dari segi tahap kesihatan. Itu adalah salah satu target AA.

Untuk mencapai  target tersebut, AA perlu mempunyai semangat yang kuat diikuti dengan amalan petua2 kesihatan yang boleh membantu ke arah tahap kesihatan yang baik. AA kagum dengan perubahan salah seorang rakan positive worrior iaitu Fareez Fauzi apabila doktor mengesahkan CD4nya meningkat 600 lebih. Sekaligus berita ini menjadi perangsang kepada AA untuk terus menjadi pejuang yang tak pernah kalah sebeum bertarung.


3 comments:

  1. Jangan tengok cd 4 jer azam.. tengok juga viral load. kedua-duanya harus seimbang

    ReplyDelete
  2. Insyaallah mudah2 an CD4 AA meningkat

    ReplyDelete

MY RECENTLY POST

ISU PLHIV MEMBELI UBAT HAART SECARA DALAM TALIAN

Tular isu mengenai PLHIV dari sebuah laman medsos yang menyatakan tentang segelintir PLHIV yang membeli ubat secara online dengan kadar harg...

MY POPULAR POST